Johnny K. Palmer (10.19.)

Maria Broberg (11.03)

Diaz (11.23.)

Majdnem Híres Rocksuli (HU): Zeneipar és menedzserek

Emeleti előadóterem

A zeneipar sokszereplős, összetett.  Dalszerzőként, előadóként nem is olyan egyszerű átlátni a zenélés üzleti oldalát, hogy ki kicsoda, és kihez milyen esetben érdemes fordulnunk. Réz György, a Majdnem Híres Rocksuli oktatója a DEX-en bepillantást nyújt a popzene háttériparába! A zenei menedzsment: miben segít egy jó menedzser? A booking agentek, koncertszervezők világa: hogyan és mitől nőnek...

Magyar Zeneműkiadók Szövetsége (HU): Szüksége van 2022-ben egy szerzőnek zeneműkiadóra?

Emeleti előadóterem

A mai világban, ahol a szerző a jól bevált szolgáltatások és platformok kombinációjával rögzítheti, előállíthatja, terjesztheti és népszerűsítheti műveit, és sok esetben közvetlenül beszedheti ezek ellenértékét, a hagyományos zeneipar által kínált együttműködési ajánlatokra is másként kell tekinteni. Ez a gyorsan növekvő szolgáltatási szektor és az ezeket hasznosító vállalkozások változásra késztetik a kiadókat. Mivel ad többet...

After Sajó Dáviddal Podcast (HU): Magyar dalszerzők és zenei export / Fehér Holló & ZÄVODI

Emeleti előadóterem

A külföldi – leginkább régiós – dalszerzőkkel való kollaborációk, a nemzetközi együttműködések milyen esélyt adnak a hazai alkotóknak a nemzetközi ismertséghez? Egyáltalán, ez az útja ennek, vagy érdemesebb keresni a járatlan, de talán hatékonyabb megoldásokat? Mit tanulhatunk a nemzetközi dalszerző táborban, és mit csinálnak máshogy a más nemzethez tartozó régiós dalszerzők, azaz: miben vagyunk jobbak,...

Tóth Péter Benjamin (Artisjus, HU): Tudatosság level 2.0 – Így kapsz jogdíjat a streaming után

Emeleti előadóterem

Az online tér a szerzői jogdíjak és adminisztrációjuk terén is egészen más kihívásokat támaszt, mint a korábban megszokott. A dalszerzőknek is magasabb szintre kell emelniük tudatosságukat, jól érteni és aktívan kezelni dalaik adatait. Hogy áll a streaming szolgáltatások jogosítása, jogdíjainak beszedése és felosztása? Miben és hogyan tud segíteni a dalszerző, hogy a jogdíj pontosan és...

Tempfli Erik (HU): Zongora+Ének Hangszerelés

Emeleti előadóterem

A zongora-ének hangszerelés vajon minden dalnak jól áll? Milyen jellegű daloknál adja magát, és milyeneknél kell szenvedni, ha ilyen jellegű hangszerelést szeretnénk? Mitől nem lesz erőltetett vagy giccses, és hogyan lehet elérni azt, hogy a hallgató ne tartsa unalmasnak, vagy túl egyszerűnek, és ne hiányolja a zenekar többi tagját a dal hallgatásakor – azaz, hogy...

Hajós András (HU) & Jeli András (HU): A Dalfutár producerei

Emeleti előadóterem

A műsorkészítés nem egyszerű feladat, különösen amikor mintegy zöldmezős beruházásként újfajta, korábban még nem látott műsorformátum készül. Ez hatványozottan igaz akkor, amikor a műsor „terméke” a dal. A Dalfutár sikerét azonban egyértelműen jelzi a műsor hatalmas népszerűsége és a folyamatos pozitív szakmai visszajelzés. De hogy ez a bizonyos elkészülő termék és az azzal való foglalatosság...

imPro Podcast: Az, vagy nemazapop? / Csányi Rita & Zwickl Ábel

Emeleti előadóterem

Hogyan alakultak a popzenei irányzatok az elmúlt években hazai és nemzetközi szinten? Hogyan hat ez a dalszerzésre, hangszerelésre, productionre, artist kommunikációra? Ezekre a kérdésekre keressük a választ Csányi Ritával /The Anahit/ és Zwickl Ábel producerrel /Carson Coma, Fran Palermo, Platon Karataev/. Műsorvezető: Zsüd

Bánkuti Dani (HU): Tudatosság és döntések a hangszerelésben és sound designban

Emeleti előadóterem

Mi a sound design és a hangszerelés munkafolyamata közti különbség, hol kezdődik az egyik, meddig tart a másik? Hogyan lehet fejfájásmenetesen, tudatosan meghangszerelni egy dalt úgy, hogy a végeredmény is egyszerű és letisztult maradjon? Bánkuti Dani előadása bemutatja a legjobb stratégiákat, miközben lerántja a leplet az elterjedt tévhitekről, városi legendákról.

Szepesi Mátyás (HU): Tyúk vagy tojás – avagy zenét írjunk előbb vagy szöveget?

Emeleti előadóterem

Hogyan válik egy jó dalban a zene és a szöveg elválaszthatatlanná? Miért nem elég, ha “jól énekelhető” verseket írunk dalszöveg gyanánt? A zene és a szöveg egysége kialakulhat akár a zene, akár a szöveg felől kezdünk neki az alkotásnak, de több tényező sikeres együttállása kell hozzá. Hogy mik ezek, kiderül a Konyha zenekar dalszövegírója és...

Tóth Péter Benjamin (Artisjus, HU): A zenei szerzői jog alapjai dalszövegíróknak

Emeleti előadóterem

Hogyan lesz szerzői jogdíjad a dalszövegeidből? Vajon megváltoztathatja vagy felhasználhatja-e bárki pólón, bögrén az általad írt sorokat az engedélyed nélkül? Lehet kontrollod a szövegeid sorsa felett? Tóth Péter Benjamin (Artisjus) a DEX-en bemutatja milyen szerzői jogaid vannak dalszövegíróként!

Müller Péter Sziámi (HU): A dalszövegírás alaphelyzetei

Emeleti előadóterem

Müller Péter interaktív előadásában a dalszövegírás alaphelyzeteit veszi szemügyre: milyen az, amikor szövegre készül a zene, és milyen, amikor fordítva. A szakmai szempontrendszereken – ritmikai egység, bemondás, verze és refrén kapcsolata – túl a program érinti a "találkozás" kérdéskörét is: azaz, mi kell ahhoz, hogy a szöveg, a dallam, a hangszerelés és az előadó karaktere...

Rácz Gergő (HU): Egy dal karaktere

Emeleti előadóterem

Hogyan lesz a dalunk felismerhető bármelyik 3 másodpercéből? Milyen zenei és zeneelméleti megoldások segíthetnek a dal különböző részeit (úgymint verze, refrén, bridge) egymáshoz illeszteni, hogy azok teljes egészet alkossanak? Rácz Gergő akusztikus gitárjával és három saját szerzeményével avat be minket dalszerzői eszköztárába.